Friday, April 9, 2010

Kalkuni gyoza

Lihavõtted olid see aasta väga söögi-rohked. Päev pärast lihafondüüd, millest ei olnud kerge taastuda, oli sõpradega õhutsöök jaapani köögiga. Keegi meist ei ole sel alal spetsialist, pigem teadmisega, et "jaapani toit = sushi". See tähendas reisi aasia supermarketisse, et osta kõik need vedelikud, mille nime oled kuulnud, aga maitsest pole aimugi. Nüüdseks on need vedelikud mul koduriiulitel ka, sest mul on plaan väga palju jaapani retsepte katsetada. VÄGA palju. Nii maitsekas toit, kuid samas tervislik – vähe rasva, praadimist, töötlemist ja samas kasulikke osapooli. Muidugi finants ei luba hetkel kõiki neid toore kala retsepte teha, aga alustame siis "pelmeenidest".

P.S. Need on TÕELISELT head, kui on vähegi uudishimu ja viitsimist - peab tegema!

Gyozad on siis justkui idamaade pelmeenid. Mul puuduvad suuremad teadmised, et nende erinevustest rääkida, aga gyozade taigna osa on silmaga näha, et õhem ja kergem. Ma olen saanud pelmeene kas keedetult või praetult, kuid gyozad ehk 'pot-stickers' on põhimõtteliselt mõlemat – korraks praetud, et oleks krõbe põhi ja siis pealmine osa on aurutatud. Mul ei olnud kannatust väga pildistamisega tegelda ja lõpp-produktist mul pilte ei ole, sest sõime kähku kõik ära, enne kui näljast minestus peale tuli.

Tegelikult, kui muu ei huvita, siis tänase postituse tähtsaim fakt – Jaapani keskmine eluiga on maailma kõige kõrgem, ligi 83 aastat. 83!!! Ma võtan endale selle vabaduse ja ajan kõik toore tuunikala ja vetikate kaela. Mitte, et oleks vaja igavesti elada, aga püha televiisor näitas, kuidas meestel silmad säravad, liigesed libedad ja juuksed kohevad. Midagi nad teevad õigesti.

Kalkuni gyozad (25 tükki)
120 g kalkuniliha
100 g kapsast
50 g sibulat
50 g rohelist sibulat
1/2 sl soja kastet
1/2 tl suhkrut
pipart
1 sl saket
1/2 sl seesamiõli
1 sl kartulijahu (kasutasin maisi-)
1 tl riivitud küüslauku
1/2 riivitud ingveri
1/2 sl oyster sauce (eesti keeles austri kaste?!)
25 tk gyoza "kilesid" (ostsin aasia poest sügavkülmast)

Kastmeks:
1 sl riisiäädikat (tavaline äädikas on hoopis teine asi, hapum = ei sobi)
1 tl sojakastet
seesamiõli

1. Hakkida liha peeneks ja lisada kõik maitseained-vedelikud.
2. Segada kokku hakitud kapsa ja sibulatega.
3. Voltida taignasse ja asetada jahuga taldrikule.
4. Kuumutada pann seesamiõliga ja asetada gyozad jahuse küljeda pannile. Praadida paar minutit. Lisada u. klaas vett, et gyozad oleks pooleldi kaetud.

5. Kui vesi on gyozadelt ära auranud, siis lisada veidi seesamiõli ja praadida veel 1-2 minutit.
6. Valmis. Serveerida kastmega. Eestlased (ehk mina) söövad näppudega, kui pulki ei talitse.

NB! Ma ei pingutanud väga retsepti seletamisega, sest kõige paremini saab sellest aru videost ja siinkohal tuleb appi mu lemmiksõber Cookingwithdog: http://www.youtube.com/watch?v=r8MBX-SXnmg

– B, Amsterdam

No comments:

Post a Comment