Wednesday, January 13, 2010

Kreveti-nuudlisupp


Ma olen nüüd nädal aega üksi kodus olnud. See tähendab nädal aega ainult iseendale süüa teinud. Iga päevaga langeb motivatsioon söögitegemiseks, sest ennast toita pole justkui piisav põhjus. Tahaks, et keegi teine pärast kiidaks ja mömiseks. Eile langesin ma rekordiliselt madalale ja sõin oma elu esimese valmis lasanje supermarketi sügavkülmast. Ega ta kõige hullem tegelikult polnudki, öko ja puha, aga sellegipoolest hakkasid täna õhtul südametunnistuse kellad edevalt helisema ja tuli kange vajadus millegi tervisliku järele. Ikka on hea kord nädalas midagi värsket süüa, et siis ülejäänud kuus päeva süsivesikutes naudelda...
See eestlase käe järgi kohandatud jaapani supike on mu pidev lemmik, tavaliselt küll kanaga. Ideaalsest nuudlisupist on lausa filme vändatud, seega ma ei pretendeeri mingile autentsusele, aga omas kodus teen omamoodi ja see on mu meelest väga maitsev ja värskendav supp. Ta tuleb iga kord erinev, peaasi, et oleks julgust kõiksugu kastmeid ja vürtse kasutada, millest saaks maitsekas vedelik ja siis rohkelt juurvilju. Tihtipeale on inimestel hirm, et liiga palju on sojat või liiga palju on ingverit. Ma ütleks, et mida rohkem, seda uhkem! Ja vedelikku peaks lõpus olema vähemuses.
JA VEEL tuli meede üksiolemise suurim rõõm – saab süüa ükskõik mida, kellegi teise kapriise arvestamata. Nii et kõik te mereannid, tulge mu juurde!
Supis kasutasin soba nuudleid ehk tatranuudleid, mis tulevad Jaapanist ja muud neist suurt ei kuulegi, kui et on nii tervislikud. Suvel on neid hea süüa jahutatult, supiväliselt, aga seekord siis niimoodi. Kes siis ikka miinuskraadides külma toitu sööb.
PS. Pärast esimese kausi lõppu ma sõin kõik ülejäänud krevetid ka potist ära. Homme saan selles ainult iseennast süüdistada...
Kreveti-nuudlisupp
väike potitäis (ja Jumala eest, kõik need kogused on maitse järgi, ainult idee loeb)

100g krevette
1 porrulauk
2 porgandit
1 vars rohelist sibulat
60g soba nuudleid
veidi aedube
tükk ingverit
pool laimi
(suitsutatud) seesamiseemned
seesamiseemne õli
sojakastet (mitte tagasi hoida)
jne

Mina eelnevalt kuumutasin krevette seesamiõlis seesamiseemnetega. Seejärel panin potti veega keema kõik juurviljad koos nuudlitega ja maitseainetega: ingver, soja, fish sauce, must pipar jms. Serveerides (iseendale) pigistasin peale laimimahla ja värsket rohelist sibulat.


– B, Amsterdam

2 comments:

  1. Sojapudelid näevad välja nagu arstirohi.
    Kas nuudlid jäävadki pikaks? Kas lühemad ei oleks mugavamad süüa?

    ReplyDelete
  2. Hehe, tõepoolest! Medikamendid.
    Nuudlid jah jäid pikaks. Seda oleks ilmselt hea pulkadega süüa, aga ma sõin kahvliga :D Ja jõin vedelikku kausi servast peale.

    ReplyDelete