Saturday, December 12, 2009

Päikesekuivatatud tomati karbonara


Eile tabas mind räpilaine – terve päev kuulasin Kuressaare gängsta räppi! Hahaha! Milline magus avastus. Kõik algas ETV dokist/ saatest "Eesti Lood: Beebilõust" ehk siis Saaremaa poisist Andrus Elbingust. Soovitan väga seda vaadata, kui ei ole seni veel näinud. Ma ei tunne teda, aga nägu on linnapealt tuttav – väikelinna värk.
Mis selle saate juures oli kõige ilusam avastus – üks väheseid kordi, kus vana hea maakas saarlase keel kandis edasi rohkemat kui klassikalist tobi-juttu. Kuigi oli ka tobitamist, aga seekord oli see lihtsalt kirss tordi peal. Mulle siiralt tundub, et ma ei olegi näinud telekast-internetist rääkimas saarlast ilma, et ta oleks mingit sorti naerualune. No tõesti, see kehtib kohati ka Margus Mulla kohta.
Veidi imelik ehk toidu keskel räpist rääkida, aga see on üks tugevamaid loomingulisi plahvatusi, mida ma olen näinud Kuressaarest väljumas ja see on väga ilus. Eeskujuks igale igavlevale jõmpsikale Kuressaare linna peal. Isegi kui oli pätt.
Igatahes, detsembrikuu on vist aegade algusest saadik disainitud kiireks kuuks, sest kõikide tegemistega (hindamistega hehe) tahaks enne jõule maha saada. Siis tekib selline mõnus pinge, et koguaeg peaks midagi asjalikku tegema, sest ometigi nii palju on teha, aga tegemata asjadele mõtlemine jätab aina vähem aega nende asjade tegemiseks. Aeg aina kuivab kokku, aga lõpetamate tööde hunnik ei taha kahaneda. Siis tehaksegi kiireid toite (vihase räpi saatel), kuigi aega oleks rohkemaks, aga tuleb ennast süümepiinadest päästa. Siin on minu kiirtoit. Klassikaliselt tehakse carbonara't mu teada peekoniga, see on siis taimetoitlaste versioon. Aga kõigile vege-skeptikutele: vannun, et iga põllumees saab sellest kõhu täis. Ja see on tõsiselt maitsev!!!

Päikesekuivatatud tomati karbonara
2 portsjonit

175 g tagliatelle'sid
50 g päikesekuivatatud tomateid
2 muna
150 ml köögikoort
1 spl täistera sinepit
50g riivitud parmesani
soolr, pipar
(värske basiilik)

Pane pasta keema.
Lõika tomatid väikesteks tükkideks/ribadeks.
Eraldi kausis löö kokku munad, koor ja sinep. Ühtlaseks, mitte vahule.
Kurna pasta, pane tagasi madalale tulele, vala peale kooresegu, päikesekuivatatud tomatid, parmesan ja kui on seda luksust, siis värsket basiilikut.
Sega õrnalt, kuni segu läheb paksemaks.


– B, Amsterdam

2 comments:

  1. täistera sinep - kõlab kui oleks teravili, aga meil on spinatitagliatellesid, nendega on ka kindlasti head ja siis võiks veel kasutada täistera tagliatellesid!

    ReplyDelete
  2. Ma vist mõtlesin jah lihtsalt teralist sinepit :D Noh, igatahes mitte see soomekas... Need teised taglatelled kõlavad hästi, ma läksin lihtsalt kõige odavamat teed.

    ReplyDelete