Sunday, April 4, 2010

Pavlova

Ükskord kukkus sõber Austria Poiss imestusest pikali, et ma ei ole kunagi fondüüd söönud. Ma arvasin, et see jäi 70ndatesse kinni, aga inimesed Alpidest pidavat seda endiselt väga armastama. Igatahes, Poiss ostis fondüü atribuutika, valmistas peeneid kastmeid ja tuli meile külla. Ma olen kuulnud juustu- ja šokolaadifondüüst, aga tema tegi lihaga.

See käib nii, et laual on elava leegi peal pott puljongiga ja hunnik toorest liha (meil oli sea-, veise- ja kanaliha + vasikamaks), mis pannakse tükk haaval varda otsa ja küpsetatakse paar minutit puljongis. Vwaauu! Lisaks erinevad dipikastmed on äärmiselt olulised näitamaks su taset fondüümaailmas. Ma ei ole ausalt varem saanud nii pehmet liha, uskumatu. Kahju, et mul eriti häid pilte ei ole, liiga suur ärevus oli söömisega. Igatahes üks võimas seltskondlik toit ja ma asun fondüü komplekti jahile, jea.

Aa ja muuseas, ma tegin magustoiduks šokolaadi Pavlova vaarikatega ja see tuli ka super välja, sest me sõime kolmekesi ära terve selle koguse. Mis tegelikult peaks olema piinlik. Aga mul ei ole, haha. Kogu see pingutus oli Jeesuse auks.

Pavlova on välimuselt kõige dekadentlikum absurdselt baroklik hõrgutis, mida ma olen kunagi teinud. Marie Antoinette ja Wolfgang Amadeus oleksid mu üle uhked.

Ma ei ole varem beseed küpsetanud ega isegi vahukoorega eriti tegelenud, aga kõik kukkus hästi välja, nii et ei ole üldse väga hirmuäratav. Eriti hea, kui tead, kui kuum su ahi on, minu oma on täiesti mööda, sest ta on tuhat aastat vana.


Šokolaadi Pavlova vaarikatega (3-le haha, tegelikult umbes 6-le)
4 munavalget
200 g suhkrut
2 spl kakaod
1 tl palsamiädikat
40 g tumedat šokolaadi
300 ml rõõska koort
hunnik (külmutatud) vaarikaid

1. Pane ahi kuuma 180 C
2. Vahusta munavalged ja lisa lusikas haaval suhkur kuni vaht on tihe ja läikiv.
3. Lisa kakao, balsamico ja purustatud šokolaad ja õrnalt keera need vahu sisse. Ei ole hea metsikult segada, vaid pigem õrnalt "voltida" nagu inglise keeles on kombeks öelda.
4. Vala/tõsta vaht küpsetuspaberile + pannile ja silu. Vt pilt 7.
5. Pane ahju ja keera kohe kuumus 150 C peale – nii tuleb krõbe koor, aga venivam vahukommi moodi sisu. Küpsetada umbes 1h kuni 1h 15 min. Besee on valmis, kui servad on katsudes kõvad/krõbedad, pealtpoolt tunned, et veidi vetrub kooriku all. Kui valmis, jäta besee ahju, veidi avatud uksega, kuni jahtub.
6. Selle besee võib varem valmis teha, võib isegi päevi seista. Kui valmis serveerima, siis lisada vahukoor ja vaarikad. Peale võib riivida veel šokolaadi.

– B, Amsterdam

1 comment:

  1. See lihafondüü on minu unistuste toit nüüd.

    Aga sealt kandist inimesed on tõesti fondüü fännid. Šveitsi poiss pakkus šokolaadifondüüd puuviljadega ja Austria tüdruk juustu oma. Nämmaaa...

    ReplyDelete