Sunday, November 15, 2009

Kana-karri-läätse-supp


Meil käisid eile külalised, ametlikum nimetus oli soolaleiva õhtu. Sõime suppi ja mängisime malet, või olgem ausad, ühed mängisid malet ja mina valvasin suppi. Meil ei ole köögis ühtegi tooli, nii et poisid seisid solidaarsusest oma malelaua ääres, mina oma poti ääres. See supp tuli mine pekki, kui hea! Kas pole mõnusalt nõme-naljakas väljend, eriti siin köögimaailmas? Toit on nii hea, et mine pekki. Selles on iva sees hehe.
See oli kokkuvõttes nii hea, et ma tegin seda täna uuesti, üks tüüp siin nõudis tungivalt. Eilses supis oli küll veel purk hakitud tomateid, mida täna enam võtta ei olnud, aga mõlemat pidi oli super. Okei, ma hetkeks mõtlesin ketšupi peale, aga isegi mina ei lange vist nii madalale, need mehed Heinz'i pool toodavad siiski midagi muud kui tomati maitset.
Ma ei ole kunagi varem läätsesuppi teinud, kuigi see on ilmselt üks väga traditsionaalne supiline. Igatahes, see ei saaks olla lihtsam! Tavaliselt igasugused kuivatatud ubade ja herneste leotamised hirmutavad mind ära, sest ettemõtlemine ja planeerimine ei ole just mu kõige tugevam külg. Need väiksed punased läätsed tuleb aga lihtsalt puljongisse visata ja lasta omapead keeda, kuniks teised juurviljad hakitud. (Vahepeal oli oht, et me hakkame hoopis läätseputru sööma, aga tarkus tuli appi ja vett sai juurde)

Läätsesuppi saab ilmselt teha mustmiljonit erinevat moodi, aga ma garanteerin, et kui see sisaldab karrit, värsket koriandrit ja natuke kreeka jogurtit, siis ei saa väga halvasti minna. Kui kellelgi on veel mõnda geniaalset läätsesupi versiooni, mis ei ole nii koriander-fanaatiline, siis andku teada!
Kana-karri-läätse-supp
potitäis, kõiki asju sai umbes järgnevalt

2 väikest sibulat
2 küüslaugu küünt
2 spl oliivõli
250 g punaseid läätsesid
1 purk tükeldatud tomateid
2 l kanapuljongit (tõeliselt tsirka)
2 porgandit, hakitud
2 selleri vart, hakitud
2 kanafileed, tükeldatud
kreeka jogurtit
värsket koriandrit
karri pulbrit
tšilli pipart
sidrunimahla

Hakitud sibul ja purustatud küüslaugud lähevad korraks oliivõlisse, sekka karrit.
Kui sibulad klaasjad, siis peale läätsed, tomatitükid ja puljong. Keeda 20-30 minutit.
Lisa hakitud porgandid, sellerid ja kana, umbes 5 minutit, kuni kana valmis. Köögiviljad ei tohiks liiga pehmeks keeda, ikka peaks saama hammustada.
Minule meeldib natuke kärisevam toit ehk siis lisasin tšillit, pipart, natuke sidrunimahla (kuna sidrunit täna enam ei olnud, siis panin hoopis tamarindi pastat), KORIANDRIT jne. Kuidas kellelegi meeldib!
Süüa (kreeka) jogurti või hapukoorega.


– B, Amsterdam

No comments:

Post a Comment