Friday, November 13, 2009

Kartulipätsid


Niikui täna silmad lahti pingutasin, oli selge, et täna on vihma kord. Pidin stuudiosse tööle minema ja silme ees viirastusid kõik need korrad, kui kinniste silmadega vastu tuult ja vastu vihma koos teiste küürus selgadega kooli poole väntan. Sest miski muu ei sunni mind sellise ilmaga ratta selga, ainult kooli suhtes on jäänud mõningane kohusetunne.

Mul oli aega täpselt üks tund + hiljaksjäämise klassikalised kümned minutid, et kõik hommikused toimetused rahulikult korda ajada. Aga ma otsustasin, et sellise ilmaga tuleks midagi küpsetada. Ja tänu sellele siis kohtumisele veel rohkem hiljaks jääda.
Katsejäneseks osutus eilne kartulipuder. Üks "kartulikookide" retsept oli tegelikult eeskujuks ka, aga ma ei suutnud midagi selle järgi teha ja välja tulid ikkagi maitsvad!

Nagu näha, siis mul puudub nii viisakas lõikelaud, ahjuplaat, küpsisevormid kui ka taignarull (samas, niikaua kui on veinipudelid ja keegi mulle kingitust ei tee, ma ei näe seda oukorda paranemas). Ma olen lihtsalt niii sõltumatu, et mitte miski ei heiduta mind heast kõhutäiest.

Oleks pidanud tegema ikkagi olümpiarõngasteks. Kartulipätsi puzzle (kas sellele on nüüdseks eestikeelne sõna leiutatud?), millest saab kokku panna olümpiarõngad. Toiduvärvidega! Olen järgmiste mängude ootel...

Plaan oli need lõunaks kaasa võtta, aga sellest kujunes ka meie hommikusöök. Need on head nii või, Merevaigu kui ka meega. Kui keegi veel ei tea, siis kõiki toite maailmas peab proovima meega! Nagu Nigella Lawsonile piparmünt, nii minule mesi.



Kartulipätsid (u 12 tk)

225 g jahu
40 g võid
1 tl küpsetuspubrit
2 tassi kartuliputru (mahult veidi vähem, kui jahu)
tilli
piima
soola

Jahu segasin küpsetuspulbri, või, soola ja tilliga.
Lisasin kartulipudru ja "sõtkusin" üheks massiks. Alguses on tainas päris kuiv ja rabe,
panin nii palju piima juurde, et ta muutuks elastsemaks ja pehmemaks.
Siis polegi muud, kui rullida ja lõigata ja ahju ja hõigata. Minul on vana gaasiahi ja paras
kuumusoli 6 (paberite järgi 8), aga elektriahjudele vist 230 C kraadi.
Küpsesid 20-25 minutit.

– B, Amsterdam

No comments:

Post a Comment