Monday, November 9, 2009

Kitsejuustu Võileib-Gemüse


Esimene postitus! Taipasin just, et toidublogil on mu jaoks veel üks oluline funktsioon:

ma olen sunnitud kööki koristama! Ei tea, kas see on mälestustest köögi enne-remonti-

seisundist (mis oli jälk läga-plöga hunnik) või olen ma veel laisemaks muutunud, aga

köök siinses korteris ei taha kuidagi viisakana seista. Potjomkini köök, lööb pildistamise

ajaks vuntsid läikima:


Kas peaks olema piinlik, et ma sõin lõunaks kitsejuustu võileibu salatiga, tudeng peaks

rohkem keskenduma juustuvõileibadele? Kuigi mul on vabandus – JÄÄGID. Päris

maitsvad jäägid, aga ikkagi jäägid.


Okei, need poolküpsetatud pistoletid ei ole jäägid, aga kuna meil on nüüd esimest
korda elus ahi, siis miks mitte! Ma tean, et ma niipea ise ei hakka leiba küpsetama ja
valmisküpsetatud leivad on siinmail äärmiselt "sisutühjad". Õhukesed maitsetud vaht-
kummid. Mul on küll ahi, aga puuduvad igasugused ahju-atribuudid – järelikult
tuleb kõike küpsetada fooliumis.


Oleks mul ainult iga päev kodus kitsejuustu! Lõpuks olen ahju kasutamise hirmust ka
üle saanud. Ma tegin isegi pilti, kuidas see hirmutavate elavate gaasileekidega nõgine
koletis töötab, aga see vist ei tee seda blogi väga isuäratavaks.

Kokkuvõttes ei ole see just kõige eksperimentaalsem toit, aga niinii hea, värske, maitsev
ja samas toitev. Meeldetuletuseks KUI hea on kitsejuust. Kui seda on üldse võimalik
unustada. Kes iganes avastas koosluse kitsejuust + mesi, on vaieldamatu geenius.



Võileib:
- sai/sepik
- oliivõli
- kitsejuust
- päikesekuivatatud tomatid
- kreeka pähklid
- tüümian (minul polnud, aga kindlasti teeb veeel paremaks)

Salat:
- rukkola
- suvalist salatit
- pirn/õun/vms

Kaste:
- virgin oliivõli
- mesi
- balsamico
- sool ja pipar

Pildid peaks siinkohal vist enda eest rääkima. Küpsetasin niikaua, kuni sai veidi pruunistus.
Kaste meeldib mulle selline, et mee maitset ikka tunda oleks, või olgem ausad, domineeriks.
Kastme konsistents peaks lähenema rohkem meele, kui et õli omale.

– B, Amsterdam

No comments:

Post a Comment